ΚΑΙ προς τον άγγελο της εκκλησίας στις Σάρδεις, γράψε: Αυτά λέει εκείνος που έχει τα επτά πνεύματα του Θεού, και τα επτά αστέρια. Ξέρω τα έργα σου, ότι το όνομα έχεις πως ζεις, και είσαι νεκρός. Γίνε άγρυπνος, και στήριξε τα υπόλοιπα που πρόκειται να πεθάνουν· επειδή, δεν βρήκα τα έργα σου τέλεια μπροστά στον Θεό. Θυμήσου, λοιπόν, πώς παρέλαβες και άκουσες, και φύλαγέ τα, και μετανόησε· αν, λοιπόν, δεν αγρυπνήσεις, θάρθω εναντίον σου σαν κλέφτης, και δεν θα γνωρίσεις ποια ώρα θάρθω εναντίον σου. Όποιος νικάει, αυτός θα ντυθεί με λευκά ιμάτια· και δεν θα εξαλείψω το όνομά του από το βιβλίο τής ζωής, και θα ομολογήσω το όνομά του μπροστά στον Πατέρα μου, και μπροστά στους αγγέλους του. Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει τι λέει το Πνεύμα προς τις εκκλησίες. (ΑΠΟΚ 3:1-6).
Όταν ξεκίνησε ο Κορωνοϊός το Άγιο Πνεύμα μου έδωσε το κομμάτι απ’ την Αποκάλυψη, που ο Κύριος απευθύνεται στην εκκλησία των Σάρδεων. Έσκασε σαν βόμβα στο πνεύμα μου, ήρθε ο φόβος του Θεού και η αίσθηση ότι ο Κύριος δεν ήταν ευχαριστημένος με ένα κομμάτι της σύγχρονης εκκλησίας που είναι κάτω απ’ το ίδιο πνεύμα και ότι είχε έρθει η ώρα της επίσκεψης. Εκείνη την στιγμή δεν γνώριζα ακριβώς τι θα σήμαινε αυτό αλλά μετά από κάποιες μέρες έγινε φανερό. Ποιο είναι το χαρακτηριστικό του τύπου των Σάρδεων; Έχει τον τίτλο του πιστού, αλλά δεν έχει ζωή απ’ τον Κύριο. Ζει την πνευματική ζωή (έτσι φαντάζεται) με ένα δικό του τρόπο. Δεν υπάρχει περιεχόμενο που να έχει αληθινά ως πηγή του Εκείνον, δεν ζει σε ενότητα και συντονισμό με το Άγιο Πνεύμα, έχει πεθάνει πνευματικά. Έχει απολέσει την ικανότητα να Τον ακούει, να Τον αναγνωρίζει όταν Εκείνος του μιλάει, να Τον ακολουθεί.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Κύριος θα έρθει μια ξαφνική ώρα και ο τύπος της συγκεκριμένης εκκλησίας δεν θα το περιμένει. Αλλά κι αφότου έρθει δεν θα αναγνωρίσει ότι είναι ο Κύριος. Ο νεκρός δεν αντιλαμβάνεται, δεν αισθάνεται, δεν νιώθει. Έτσι είναι προς την ουράνια συχνότητα ο πνευματικά νεκρός. Δεν μπορεί να ερμηνεύσει τα γεγονότα όπως είναι, να τα ανακρίνει πνευματικά, δηλαδή απ’ την σκοπιά του Πνεύματος του Θεού. Μπορεί να είναι ζωντανός ως προς την γήινη πραγματικότητα. Να τρώει, να περπατάει, να σκέφτεται. Αλλά ως προς τα επουράνια είναι νεκρός. Η αιτία του θανάτου είναι η συμφωνία και κατάληψη της ψυχής από στοιχεία του κόσμου, που όσο όμορφα κι αν φαίνονται, όσο ευγενικά, όσο “λογικά” είναι ξένα με την Βασιλεία του Θεού.
Αυτά τα στοιχεία στην εποχή μας είναι ο ορθολογισμός, ο ουμανισμός και ο καθωσπρεπισμός. Θεμέλια του σύγχρονου πολιτισμού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν κάποια σχέση με την Βασιλεία του Θεού. Ο ορθολογισμός υψώνεται σαν τοίχος απέναντι σε κάθε αληθινά υπερφυσική ενέργεια του Θεού, αφού ότι δεν μπορεί να αποδειχθεί απ’ την ανθρώπινη λογική είναι αυτόματα απορρίψιμο. Ο ουμανισμός υπερυψώνει τον άνθρωπο και ερμηνεύει τον Θεό με ένα ανθρωποκεντρικό – συναισθηματικό τρόπο φτιάχνοντας είδωλα. Ενώ ο καθωσπρεπισμός στέκεται ενάντια στην αλήθεια του Θεού, παράγει αυτοδικαίωση, και φτιάχνει υποκριτές, κλέβοντας τον άνθρωπο απ’ τον γνήσιο αγιασμό, αφού εγκλωβίζει τον άνθρωπο μέσα σε νόρμες και συμπεριφορές που επιτάσσονται απ’ το πνεύμα του κόσμου.
Ο Ιωάννης είπε: Μη αγαπάτε τον κόσμο, ούτε αυτά που υπάρχουν μέσα στον κόσμο. Αν κάποιος αγαπάει τον κόσμο, η αγάπη τού Πατέρα δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτόν (ΙΩΑΝ 2:15). Δεν λέει ότι ο Πατέρας δεν τον αγαπάει, αλλά η αγάπη Του δεν μπορεί να αναπαυτεί μέσα του, γιατί ο ίδιος έχει διαλέξει να φιλοξενεί πράγματα αντίθετα με του Θεού. Αντί του Χριστού, που παίρνουν την θέση Του και γι’ αυτό είναι αντίχριστα. Ακριβώς επειδή έρχονται σε αντίθεση με αυτά που ο Ίδιος Είναι στην εκκλησία Του, γι’ αυτό ο Ιησούς θα έρθει εναντίον του. «αν, λοιπόν, δεν αγρυπνήσεις, θάρθω εναντίον σου..»
Ο Κορωνοϊός είναι η έλευση του Ιησού, για να κρίνει το τμήμα αυτό της εκκλησίας που έχει μολυνθεί από αυτά τα στοιχεία. Όπου αντί να είναι φορείς των βουλών και των ενεργειών του Θεού, στέκονται σαν ανάχωμα και εμποδίζουν κι άλλους να λάβουν και να ζήσουν μέσα σε αυτές. Το τείχος αυτό (ΙΕΖ 13:10-16) δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά μόνο να πέσει και είναι ο Θεός που θα το ρίξει κάτω. Γι’ αυτό έχει δώσει έναν χρόνο μετάνοιας ώστε όσοι το συγκροτούν να μην απολεστούν μαζί με αυτό. Θυμήσου, λοιπόν, πώς παρέλαβες και άκουσες, και φύλαγέ τα, και μετανόησε· Το κάλεσμα Του είναι να θυμηθούν τι ευαγγέλιο παρέλαβαν και να επιστρέψουν σε αυτό. Ένα ευαγγέλιο που δεν είναι απλά λόγια, γνώση γεγονότων που συνέβηκαν στο παρελθόν και αποτελούν σοφά διδάγματα, συναισθηματικές ιστοριούλες που μας κάνουν πιο δυνατούς ανθρώπους, πιο ηθικούς, αλλά ΔΥΝΑΜΗ ζωής, περιέχει τον ίδιο τον Θεό μέσα και τις θαυμαστές Του ενέργειες στο ανθρώπινο γένος. Αν δεν μετανοήσουν κατά την διάρκεια της επίσκεψης, το αποτέλεσμα θα είναι εξάλειψη, η οποία ξεκινάει από έργα, εκκλησίες, διακονίες, μέχρι (λυπάμαι που πρέπει να το πω αυτό) και αφαίρεση από το βιβλίο της ζωής. «Όποιος νικάει, αυτός θα ντυθεί με λευκά ιμάτια· και δεν θα εξαλείψω το όνομά του από το βιβλίο τής ζωής».
Ο Κύριος θέλει να ελευθερώσει τα παιδιά Του απ’ αυτή την ύπουλη και εκλεπτυσμένη αιχμαλωσία και να τα ζωοποιήσει εκ νέου. Όποιος όμως θελήσει αμετανόητα να μείνει σε αυτή, να ταυτίσει την ζωή του με αυτά τα στοιχεία οριστικά και αμετάκλητα, θα έρθει μια ώρα που ο Θεός δεν θα τον συγκαταλέγει ως δικό Του, ανεξάρτητα το πώς αυτός θα θέλει να ονομάζεται. Και δεν είναι ο Θεός που τον απέρριψε, αλλά ο ίδιος έχει βγάλει τον εαυτό του έξω απ’ ότι στην πράξη Είναι ο Θεός. Γι’ αυτό του δίνει κατά την επιλογή του, όπως έχει προείπει: ” «και θα δώσω σε κάθε έναν σύμφωνα με τα έργα σας». Ζούμε σε μια εποχή που ο Θεός δεν θα αφήσει άλλο το φως και το σκοτάδι να μπλέκουν μαζί. Θα διαχωρίσει το τίμιο απ’ το αχρείο και θα ξεκαθαρίσει τα πράγματα.
Όσοι μέσα απ’ το πνεύμα του ορθολογισμού, του ουμανισμού και του καθωσπρεπισμού έχουν απορρίψει τον φόβο του Θεού, την πλευρά της αυστηρότητας του Θεού και έχουν τον Χριστό ως «καλόκαρδο», γλυκούλη που θέλει πάντα να περνάμε καλά και είναι ο φιλαράκος μας, δεν θα Τον αναγνωρίσουν. Αυτούς έχει πάρει ο ύπνος και σε αυτούς ο Ιησούς λέει: Γίνε άγρυπνος! Σε τι τους έχει πάρει ο ύπνος; Στο να είναι σε θέση να βλέπουν την πλευρά του χαρακτήρα του Θεού που έχει να κάνει με δικαιοσύνη, αλήθεια, αγιότητα, φωτιά που κατατρώει. Πως κοιμήθηκαν; Από το υπνωτικό που ξέρασε απ’ το στόμα του ο αρχαίος όφις και είναι τα ιδεολογικά ρεύματα που ήδη ανέφερα.
Αυτές οι ιδέες είναι που φέρνουν ύπνο και θάνατο ως προς την Βασιλεία του Θεού. Ξέρω τα έργα σου, ότι το όνομα έχεις πως ζεις, και είσαι νεκρός.
Η μόνη λύση είναι η μετάνοια. Το αν πραγματικά υπάρχει αυτή η ανάγκη μπορεί να έρθει από μια ερώτηση:
ΑΠΟ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΝΩΣΤΟΣ;
Από την υπακοή σου στον Χριστό ότι κι αν σου κοστίσει, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει κάποιες φορές να χάνεις την επιδοκιμασία των άλλων ή από την μέριμνα σου στο να λες και να κάνεις ότι είναι αρεστό στους άλλους ώστε να έχεις μια καλή θέση μέσα στις καρδιές τους; Με λίγα λόγια: Ποιος φοράει τελικά την κορώνα; Εσύ ή ο Ιησούς;